Naim Daniel Hadir Lagi Lewat Single Berjudul Purnama

Ari Kurniawan | 28 November 2020 | 03:00 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Single berjudul "Sembah" yang dibawakan Naim Daniel sukses merajai sejumlah tagga lagu di Malaysia sekaligus meraih dua penghargaan dalam 2020 Mid Year JOOX Music Awards.

Baru-baru ini Naim berkolaborasi dengan Hael Husaini dan Haqiem Rusli dengan single bertajuk "Lara" yang menduduki peringkat kedua trending di YouTube dan kini menduduki peringkat ketiga dalam tangga lagu Malaysia 50 di Spotify.

Yang terbaru, Naim hadir lagi dengan lagu "Purnama", yang bergenre ballad. Lagu ini diciptakan Amzar Razqa, Hanis Rafi, dan Omar K. Amzar.

“Naim adalah penyanyi yang sesuai dan terbaik buat lagu Purnama ini," ujar Omar. 

Dijelaskan Naim, lagu Purnama ditujukan untuk mereka yang merindukan orang yang dikasihi dan mendoakannya meski ia telahk tiada. 

"Jadi buat semua yang masih hidup, sentiasa hargai dan beritahu keluarga dan rakan-rakan yang rapat bahawa anda menyayangi mereka sebelum terlambat," ujarnya. 

Video klip lagu Purnama telah selesai digarap oleh World Peace Entertainment, yang mengisahkan seorang lelaki yang mengalami tekanan emosi dan mental setelah kehilangan seseorang yang dia kasihi. Video klip ini bisa disaksikan mulai 27 November 2020, di YouTube World Peace Entertainment.

(ari)

Penulis : Ari Kurniawan
Editor: Ari Kurniawan
Berita Terkait